نمایشگاه CES 2019 | نسل جدید کارت گرافیک Nvidia با اشعه رهگیری عرضه می‌شود

شرکت Nvidia به تازگی نسل جدیدی از کارت‌های گرافیک مجزا قدرتمند خود را معرفی کرد که مجهز به فناوری اشعه رهگیری است.

نمایشگاه CES 2019| نسل جدید کارت گرافیک Nvidia با اشعه رهگیری عرضه می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت ساخت کارت گرافیک‌های قدرتمند Nvidia در راستای تولید نسل جدید گرافیک‌های خود، کارت گرافیکی مجهز به فناوری رهگیری پرتو( ray tracing) گرافیک را معرفی کرد.

فناوری رهگیری پرتو در کارت گرافیک روشی برای تولید تصویر آنالوگ تبدیل شده به عدد با رهگیری پیکسل‌ها در تصویر مسطح و شبیه‌سازی جلوه‌های محیطی آن با اجسام مجازی است. این تکنیک برای تولید تصویر‌ها با کیفیت بالای واقع‌گرایی کاربر دارد و نسبت به روش رندر خطی کیفیت بالاتری دارد، ولی زمان بیشتری برای زمان اجرای الگوریتم لازم است.

ان‌وی‌دیا اولین سری از مجموعه کارت‌های گرافیک GeForce RTX که شامل کارت گرافیک‌های RTX 2070 ، RTX 2080 و RTX 2080 Ti است را معرفی کرد. این کارت‌های گرافیک قدرتمند به طور اختصاصی برای بازی‌های رایانه‌ای با کیفیت بسیار بالا طراحی شده‌اند و به فناوری رهگیری پرتو مجهز هستند.

کارت‌های گرافیک یاد شده مدت زمان کوتاهی پیش از آغاز نمایشگاه CES 2019 در مراسمی غیررسمی معرفی شدند ولی این شرکت مهم‌ترین تولید خود برای نمایشگاه لاس‌وگاس را کارت گرافیک اکسترنال RTX 2080 می‌داند. Nvidia ادعا کرده قدرت کارت گرافیک مجزا معرفی شده در نمایشگاه CES 2019 به حدی است که ‌می‌تواند تا ۴۰ لپ‌تاپ را به طور هم‌زمان پشتیبانی گرافیکی کند.

ان‌وی‌ودیا معتقد است هیچ بازی‌ای در جهان وجود ندارد که کارت گرافیک جدید این شرکت نتواند آن را پشتیبانی کند و در نتیجه مشتریان با خرید این کارت گرافیک با آسودگی خیال می‌توانند به روزترین گیم‌های جهان را اجرا کنند. کارت گرافیگ RTX 2080 کیفیتی گرافیکی‌ای دو برابر بهتر از کیفیت گرافیک کنسول بازی PS4 را ادائه می‌دهد.

این شرکت در طراحی کارت گرافیک جدید خود مصرف انرژی را نیز به میزان قابل توجهی پایین آورده و در صدد است تا با جلب نظر بازدیدکنندگان از نمایشگاه CES 2019 مشتریان زیادی را از سراسر جهان جذب کند. کارشناسان فناوری پیش‌بینی کرده‌اند قطعاً به زودی گیمرهای حرفه‌ای استقبال مناسبی از کارت گرافیک می‌کنند.


بیشتر بخوانید: نمایشگاه CES 2019| ایسوس نمایشگرهای سه‌گانه گیمینگ خود را معرفی کرد


انتهای پیام/

نسل جدید کارت گرافیک‌های Nvidia عاشقان بازی‌های رایانه‌ای را شگفت‌زده می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار